Summa sidvisningar

onsdag 27 april 2011

Det tar sig!

Hej! Inga nya bilder - men det går framåt! Idag har maken varit i huset och skruvat garderobstommar till hallen, och där var klinkergolvet nu fogat. Ljus fog gjorde sig jättebra till klinkerplattorna. Det blev till slut 4 st 75cm garderober i hallen, vi tog stommar i vitlaserad ek och så blir det högblanka vita skjutdörrar - hoppas det bryter av mot det gamla och ruffiga lagom mycket för att bli lite kul!

I huset höll Kjell på och planerade för klinkerläggning i stora badrummet, för att sedan kunna färdigställa bastun. Blev lite besviken på klinkret vi valt, de ljusa plattorna kändes nu mer ljusgrå än ljusbeiga, men jag kanske vänjer mig =). Känns sent att ändra nu... Vi stämde av några detaljer kring kakel och lister i köket. På övervåningen var en av brädväggarna nu vitmålade i Claras rum, jag tyckte det såg jättebra ut, precis som jag har tänkt mig!

Hoppas!!!! att 12 maj håller för slutbesiktning, för nu vill jag flytta in. Det är så illa (eller bra kanske) att jag föreslog för maken att vi skulle ta en grill och en picknickfilt i helgen, men då kanske grannarna börjar undra vad vi håller på med.

Hoppas snart få möjlighet att fota lite igen!

Ha en bra kväll! Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar