Summa sidvisningar

söndag 11 september 2011

Skavsår av skruvdragaren....

Hej!

En helg med full fart lider mot sitt slut. Jag har varit sjuk, men kände mig ganska bra i form igår. Således hade jag en skruvdragare i handen från att jag kom upp till det var för mörkt för att skruva. Skavsår i handen numera, vet inte om jag har fel teknik, eller om jag skulle varit klok nog att bära handskar. Oavsett, det resulterade i att vi faktiskt gjorde av med allt trallvirke vi hade köpt hem, och nu måste kompletteras så att vi kan färdigställa det sista in mot vardagsrumsutgången, och det sista in mot badrumsdörren. Härlig känsla! Det är stort, men tror inte vi kommer tycka det är för stort, även om det skulle kunna tjänstgöra som mindre dansbana... =)

I övrigt har söndagen bjudit på 2 * konsert för stora tjejen, "ogräs i rabatten" där hon var den sötaste solrosen. Lite städning och så... räven på besök igen. Konstigt sammanträffande, vi har ju ändå bott här i över tre månader och bara sett räven vid ett tillfälle tidigare. Ungefär en halvtimma efter att min man sa att "Lisa sa att man inte ska ha skorna ute, för räven" så säger Amelie som äter kvällsmat; mamma! Räven. Då står han på vår altan med en träsko i munnen och biter i rullen med markduk som våra byggare använder. Krille jagade honom, han var helt loj/tam, fick en träsko tillbaka, men räven har fortfarande den andra. En av mina stövlar hade han tagit, men tappat på tomten, blev nog för tungt. Han ser fin ut, men är det någon som har tips om vad vi bör göra? Har ju läst läskiga stories om rävar i England som inte alltid varit snälla mot barn när de hamnat i trängda situationer...

I fredags kväll arbetades febrilt för att få matjord på plats. Lite återstår, men imorgon beställer vi och på fredag rullar vi förhoppningsvis ut vår gräsmatta. Förhoppningsvis kommer även vårt gårdsgrus inför nästa helg.

Nu lite mys med te framför tv:n. Ha en härlig kväll! Kram Anna

Altanen med vår utgång från köket


Storgatsten ramar in förrådet mot gräset. Innanför stenarna blir det gårdsgrus. Där det går ut lite tänker jag mig en liten cafegrupp - mest för syns skull =)




Från utgången i badrummet mot tomten




Köksutgången igen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar