Summa sidvisningar

onsdag 26 januari 2011

Onsdag...

Jösses! Nu är det onsdag igen, dagarna och veckorna bara springer iväg. Det börjar ju bli dags att handla saker, och sluta att bara titta och söka inspiration - snart ska ju grejorna på plats!

Var en sväng till huset och träffade vår elektriker i måndags, nu ska vi få till en träff med vår ljussättningsplanerare i butiken (Ljusglimten) och sedan ska det bli träff på plats nästa vecka för elektriker och ljussättare. I måndags kom dem och sprutade in lösullsisolering - borgar ju för att elfakturan för januari månad borde bli något lägre än den för december... Vi har äntligen beställt fönstren till glasverandan, efter mycket funderingar och ekonomiska avvägningar så blir det likadana krysspröjs även i verandan. Har varit lite rätt för att det ska bli för mycket, samtidigt tycker jag ju att det blev bra i utbygget på baksidan, så det blir nog fint här också!

Två dagar med hård träning har satt sina spår i ett ömmande knä, nu blir det lite fysisk vila men förhoppningsvis intellektuella utmaningar på en tvådagars tjänsteresa torsdag-fredag.

På återhörande!

1 kommentar:

  1. Hej och TACK så mycket! Kul att du hittade min blogg!!! Måste börja med att säga att ert hem ser ut att bli helt fantastiskt vackert!!!
    Nu till frågan om spisfläkten. Jag har ställt frågan vidare till min sambo som har varit mer inne på det tekniska. :) Klipper ut det han svarade:
    >Den har intern fläktmotor och nu minns jag inte effekten men jag valde den kraftigaste eftersom en frihängande fläkt har sämre sugförmåga än en vägghängd där oset följer med väggen upp till fläkten. Leveranstiden var förhållande lång har jag för mig men den är ju handtillverkad efter beställning så det måste man ju räkna med då...<
    Jag tycker att effekten är bra och att den inte alls låter speciellt mycket. Eller har man högsta på så är det ju klart att det låter förstås. :)
    Vi är mycket nöjd med den iaf.

    Lycka till med ert hus! :)
    KRAM
    Helena

    blogg.helenashem.se

    SvaraRadera