Summa sidvisningar

söndag 16 januari 2011

Verandan - och inköp 1 för piffning =)


Hej igen!

Nu så, en bild på huset som det ser ut nu, när verandan börjar att ta form. Vi är helnöjda än så länge!
Jag har haft totalstopp på att handla inredningsgrejor en längre tid, men nu när det ändå börjar kännas inom räckhåll, så har jag handlat på mig en kandelaber modell jättestor. Notera att taket i vår lägenhet där den står nu är 2.60. Vi testar så att det går att elda utan att få sotmärken i taket =), har ju 2.60 på plan 1 i huset också. Återstår att se om kandelabern får någon av sina tänkta placeringar, antingen i badrummet eller i kök/matplats intill trappan.

Gällande överklagandet av bygglov så har vi under veckan lämnat in ett besvarande, och hoppas nu att det går vår väg. Stadsbyggnadschefens uppfattning är att om överklagan ej går igenom i länsstyrelsen så bör vi våga bygga, även om det sker på egen risk.

Helgen har varit full fart, vi måste givetvis fundera på att köpa ny bil också, under helgen har vi haft en Kia Sportage på provkörning, en trevlig bekantskap. Och i det väglag som råder har fyrhjulsdrift känns riktigt bra! Igår var vi hos svärmor och svärfar en sväng, och idag har vi varit i Kvarnparken och dansat ut julen. Efter det här inlägget är det hög tid att jag tar med mig mina tjejer och läser en bok och myser oss till sömns. En ny arbetsvecka väntar, och då är det bäst att rusta sig full av energi!

Vi hörs! Anna

1 kommentar:

  1. Hej hej!

    Å va fint det blir! Va roligt det är att följa steg för steg.

    Vilken fantastisk kandelaber, var har du köpt den? Den kommer att bli superfin i något av rummen du föreslog.

    Vi blev också avrådda att ta en helvit trappa, men som sagt ibland får utseendet gå före=).

    Köket ser ju ut att bli toppen, stort och härligt.

    Vi hörs, ha det bra! Kram Clara

    SvaraRadera