Summa sidvisningar

måndag 9 augusti 2010

Hur blev huset såhär då...?

Ja, det kan man undra... Hundratals timmar med katalogläsande, surfande på nybyggarsidor (http://www.vibyggerhus.se/), husvisningar, Husknuten i Göteborg, långsamt cruisande i nybyggda områden, ältande mellan varandra, tips från andra som bott/bor i hus. Och så hade vi en del punkter som vi kände oss ganska säkra på med utgångspunkt i vad som varit bra/mindre bra i våra tidigare hus. I slutändan kändes det viktigt med 2 våningar, samtidigt som vi ville ha störst yta på plan 1 där vi hoppas spendera all vår vakna tid. Därav tillkom de två utbyggena, där vi har stora förhoppningar om ett drömkök och ett mysigt bad/hemmaspa. Sekelskiftesstilen kändes i slutändan tidlös och något som vi inte kommer tröttna på, vilket vi kanske hade gjort om vi hade följt våra tidigare impulser och byggt funkisinspirerat. Hade bara jag bestämt, hade vi nog inte varit klara med våra val ännu. Men nån gång blev vi ju tvungna att bestämma oss, annars blir det aldrig nåt hus. Så, jag spenderar en del av mina dagar med att fundera på vad som kommer att bli fel/reta oss - men mest längtar jag efter att processen ska gå framåt. Vi väntar ännu på besked om bygglov, men tror att det är nära nu! På måndag åker vi och ritar vårt kök. Hoppas snart kunna dela med mig av lite bilder där det händer nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar